Nyheter.

20211111 – Nyhet

Mottagarmakt: Så vill svenskarna ha sin kommunikation

Mottagarmakt är en undersökning som årligen genomförs av PostNord i samarbete med Kantar Sifo. Den mäter och presenterar hur svenska folket vill ta emot kommunikation från företag och organisationer. Mottagarmakt 2021 innehåller en hel del intressanta fakta, inte minst att det fysiska utskicket står sig starkt och är uppskattat av mottagarna.

Det fysiska ger ett bra intryck

Det fysiska brevet uppfattas som den bästa kanalen för avsändaren att ge ett bra intryck. Det fysiska brevet är förtroendeingivande, lättöverskådligt och ger mottagaren en känsla av uppskattning. Allt detta är starka faktorer då det handlar om att vårda ett företags varumärke.

Tar del av erbjudandet samma dag och det leder vidare

76 procent uppger att de, samma dag som den delas ut, tar del av den kommunikation som kommer i brevlådan. 62 procent säger att de söker mer information på nätet efter att ha tagit del av ett erbjudande som kommit i brevlådan.

Mejl och SMS är självklart snabbt!

Mejl anses endast bättre än fysiska utskick när något ska kommuniceras snabbt, vidarebefordras eller ska vara tillgängligt oavsett var man befinner sig. Samtidigt är personer i de köpstarka åldrarna 29-49 år de som slänger flest mejl utan att läsa dem.

Du kan läsa hela undersökningen här!

Kontakta oss  – vi hjälper dig nå mottagaren med ditt budskap!

20211007 – Nyhetsbrev

Så får skyltar dig att sälja mer

Skyltar är ett kul område där det går att vara både kreativ och informativ på en och samma gång. Vi bjuder på några tips på hur du kan tänka kring skyltar för att synas mer och bättre.

Marknadsföring dygnet runt, året om

Att kommunicera ditt erbjudande till omgivningen är kärnan i ditt företags framgång och då spelar utomhusreklam en viktig roll.

Exempel 1 – 3D-skyltar

3D-skyltar är populärt för att skapa uppmärksamhet både utomhus och inomhus. De ger dig massor av kreativ frihet och du kan skapa relativt fritt utifrån form, teckensnitt, färger och storlek. Det kan vara alltifrån stora arenaskyltar utomhus till relativt enkla lackerade frigolitskyltar som du sätter upp i entrén. Tänk på att du bör få dina lokalers interiör och exteriör att harmonisera.

vamos padel skylt

Exempel 2 – Ljusskyltar / Neon / Flex Neon

Ökad synlighet i alla lägen bör vara prioriterat i hur du jobbar med ditt varumärke. Så låt din utomhusreklam jobba både dag och natt! Upplysta skyltar (som använder LED, Neon eller Flex Neon-teknik) kommer att leverera ditt budskap till en större publik och på ett längre avstånd. Ljusskyltar är mycket anpassningsbara och erbjuder mängder med roliga alternativ då det gäller utformning.

ljusskyltar

Exempel 3 – Pylonskyltar

Pylonskyltar är avsedda att ge dig maximal uppmärksamhet från gator och vägar. Med sin storlek kommer denna typ av skylt att uppmärksammas av alla som passerar förbi. Självklart kan du lägga till belysning som får ditt budskap att synas ännu bättre. Dygnet runt.

pylonskylt

Exempel 4 – Fönsterdekor

Ingen lista med idéer för utomhusreklam skulle vara fullständig om vi hoppade över fönsterdekor. Fönsterdekor är perfekt för att visa ditt budskap stort och tydligt eller litet och diskret. Därför används det lika ofta med olika syften i både kontorslokaler, butiker eller restauranger. Att det dessutom kan fungera som insyns- eller solskydd är ett extra plus. Fönsterfolie kan självklart sättas tillfälligt eller för längre tidsperioder.

fönsterdekor

Exempel 5 – Trottoarpratare

Trottoarpratare är smart. Finns i flera olika varianter. De kan vara enkla att flytta, lätta att byta budskap på och dessutom dubbelsidiga. De kan användas i mängder av olika sammanhang. Menyer, tillfälliga rabatter, specialerbjudanden och vägbeskrivningar. Användningsområdena är många.

trottoarpratare

Tänk på!

Det krävs ofta bygglov för att sätta upp, flytta eller ändra en skylt inom ett område som omfattas av detaljplan. Däremot är skyltar som är till för att informera om tillfälliga evenemang, och som sitter uppe under högst fyra veckor, undantagna från lovplikten. Som tillfälliga evenemang räknas t ex en stadsfest, konserter eller idrottstävlingar. Skyltar som är placerade inomhus är undantagna från bygglov. Mer om bygglov för skyltar hittar du hos Boverket.

20211007 – Nyhetsbrev

Julklappstips

Vi vet att det inte alltid är så lätt att fundera ut riktigt bra julklappar. Vill du ha förslag på sådant som passar både för personal och kunder bjuder vi här på lite julklappstips för julen 2021. Du hittar alla vår tips i pdf:en längst ned.

Mat & fritid

Produkter kopplade till matlagning är alltid omtyckt, kanske lite extra just till julen. Så varför inte satsa på en klassisk gjutjärnsgryta. Med gjutjärnets goda värmeegenskaper är den idealisk till grytor och andra smaskiga långkok.

julklapp gjutjärngryta

Väskor & ryggsäckar

Väskor är bra julklappar. Utbudet är enormt och varianterna otaliga men vi föreslår weekendväskan Brandon. Den är tillverkad i bomullscanvas med diskreta detaljer i veganläder. Fodrad insida ger väskan ett exklusivt intryck.

julklapp väskor

Gåvokort

Gåvokort blir en allt mer populär julklapp till personalen. Och inte undra på – alla kan välja sin egen julklapp. Gåvokort finns från flera leverantörer, i olika prisklasser och med stort utbud av produkter.

Gåvokort julklapp

För hemmet!

Skulle något för hemmet kanske passa som julklapp? Vi föreslår antingen en skön pläd, en mysig ljuslykta eller en smidig trådlös högtalare. Den eleganta högtalaren från Swayer har en speltid på upp till 7 timmar.

julklapp högtalare

Vill du se mer?

Ladda ner alla våra julklappstips med priser här. Vill du veta mer eller är du sugen på att bli av med dina julklappsbesvär? Kontakta din projektledare för att beställa!

Obs! Arbetsgivare har rätt att under 2021 ge skattefria gåvor och julklappar till ett sammanlagt värde av 2 500kr/anställd (inkl moms). Se mer hos skatteverket.

20210610 – Pressmeddelande

Joakim Ulestedt ny delägare i Infoservice

Joakim Ulestedt blir ny delägare i Infoservice i Kalmar. Joakim kommer närmast från tjänsten som marknadschef på Kalmar HC men har en lång karriär inom marknad och försäljning, bland annat som marknadschef och försäljningsdirektör i koncernen Liljas personbilar AB.

– Infoservice är ett fint bolag med medarbetare som är enormt lojala och som har fantastisk kompetens, uppbyggd under lång tid. Företaget har ett otroligt brett produkterbjudande som jag vill fortsätta att utveckla och förbättra tillsammans med både nya och gamla kunder. Att komma in som delägare och dessutom få jobba aktivt i företaget tycker jag ska bli väldigt roligt, säger Joakim Ulestedt.

– Jag ser optimistiskt på framtiden med Joakim i företaget. Han är en bra människokännare som alltid sätter laget före jaget. Hans kompetens kommer bidra till vår fortsatta utveckling, säger Stefan Garnman, VD på Infoservice.

Joakim gick in som delägare den 4 juni och kommer från 1 september att arbeta med försäljning och marknadsfrågor i bolaget. Infoservice övriga delägare är Stefan Garnman och Roger Hall.

För mer information, vänligen kontakta:
Stefan Garnman, VD
stefan.garnman@infoserviceab.se
Telefon 0480 – 45 87 70

infoservice ägare

2020428 – Nyhetsbrev

Wow! på alla sidor

Trycksaker blir allt mer exklusiva. Under våren har vi installerat en ny printer som ger oss ännu större kapacitet att producera unika trycksaker. Vi kan enkelt trycka bland annat metalleffekter som ger en extra dimension till formgivningen.

Lite extra lyx

-De här färgerna som vi nu kan producera ger gnista och en lyxig känsla till alla trycksaker. Det är ett bra val för varumärken eller tryckprodukter som är värda lite extra glans, säger Magnus Svalbring, projektledare och säljare på Infoservice.

Att trycka guld och silver har man kunnat göra länge. Men att kunna göra det med bra kvalitet och till en bra kostnad har varit svårare. Digitalprinter med ett fluorescerande rosa färgverk är Infoservice först med i Norden.

– Vi kan skapa guld, silver och rosa. I kombination med CMYK-färg kan vi producera metallic-effekter. Det trevliga är att det dessutom görs prisvärt även i små, unika upplagor, säger Magnus Svalbring.

Höjer alla produkter

Linn Isevi, tryckoperatör på Infoservice, menar att enkelheten i produktionen gör det lätt att lyfta alla trycksaker ett snäpp.
-Det ställer lite krav på hur färgerna döps i PDF:en som vi får från kund. Men det är inget som är komplicerat att göra. Och vi kan alltid tillsammans med formgivaren jobba fram just den effekt som man vill uppnå, säger hon.

Anmäl dig här för att få ett prov direkt i brevlådan.

20210428 – Nyhetsbrev

Sköna sommarprylar

Covid-19 eller inte, solsken eller regn, på sommaren gäller utomhusaktiviteter oavsett vad. Till det bjuder vi på tips på sommarens bästa profilprodukter.

Matlagning

Produkter kopplade till matlagning är alltid omtyckt. Så varför inte bjuda personalen på en pizzasten eller pizzaspade, saker man sällan köper till sig själv men som kommer till användning i de flesta hem.

pizzasten

Matlagning utomhus är en av sommarens höjdpunkter och en grillkorg är en perfekt gåva med massor av användningsområden. Allt ifrån att bära grönsakerna mellan köket och grillen eller att ställa direkt på grillen utan att något faller igenom gallret.

För utflykten

Picknickplädar kan man definitivt inte ha för många. Finns i mängder av olika varianter och i kul färger och mönster.

picknickpläd

En bra och dessutom snygg kylbag gör vilken picknick som helst till en trevlig upplevelse. En schysst vattenflaska eller ett smart lunchkit som tål tuffa tag är användbara produkter för en aktiv utomhussäsong.

För svalkande dopp

Vågar vi hoppas på fint väder och varma bad? En fin badhandduk i bra kvalitet är en populär present som dessutom bruka hålla i många år.

badlakan

Men om det blir regn då?

Kul sällskapsspel är något som många uppskattar. Även här finns mängder med olika varianter som brukar vara lika omtyckt i kompisgänget på trädgårdsfesten som på husbilssemestern.

Vill du ser mer? Inspireras av fler exempel (pdf) och kontakta din projektledare för att beställa!

2020428 – Nyhetsbrev

Öka värdet med personalisering

Personalisering i olika former kommer sannolikt fortsätta vara en del i mångas marknadsföringsstrategi. Orsaken är enkel – det ger resultat.

Alla vill bli sedda

Alla älskar något personligt som är anpassat bara för dem. Att se sitt namn när man öppnar sin brevlåda (eller mejlbox), är betydligt roligare än ett brev märkt med ”Hej medborgare”. Med variabeltryck kan du skapa skräddarsytt marknadsföringsmaterial till var och en av dina mottagare.

Hej Ulla!

Det sägs att det vackraste ordet för varje människa är deras namn. Den kanske enklaste formen av personalisering är att använda människors namn i designen. Att skriva ut Hej Ulla, Lena eller Sven-Göran är exempel på namnsättning som ofta ses integrerad i utformningen. Och det är trevligt att få så länge mottagaren heter just så. Men skulle det skrivas ut ett mellannamn eller kanske alla mellannamn blir det tydligt för mottagaren att han eller hon bara är en rad i ett kundregister.

Använd det du vet du om kunden

Att kunna erbjuda skor i kundens storlek eller rätt tillbehör till gräsklipparen de köpt ställer krav på ditt kundregister. Kan du kategorisera och plocka ut informationen kan vi koppla ihop rätt erbjudande till rätt kund och producera personanpassade trycksaker. Välj unika bilder eller rubriker beroende på vilken hundras kunden har eller vilken bilmodell de åker i. En rabatt anpassad efter kundens tidigare köp är ett annat exempel.

Koppla ihop tryck och digitalt

Genom att kombinera ett personaliserat e-postutskick med ett unikt tryckt erbjudande går det att nå större effekt. Belöna kunder med rabatter för att de läser dina nyhetsbrev eller skicka dem fysiska och personliga erbjudande på just den produkt som de har klickat på i ditt nyhetsbrev. Vill de inte längre ta emot dina nyhetsbrev? Så bra. Då kan du istället skicka dem erbjudandet på posten. Genom att tänka igenom hur just du vill jobba kan du skapa nästintill oändligt med möjligheter att erbjuda kunden rätt vara.

Vill du veta mer? Kontakta din projektledare!

20210303 – Nyhetsbrev

Förpackningstrender 2021

Pandemin har drivit på onlinehandeln och behovet av förpackningar. Dessutom har rädsla för Covid-19 kombinerat med miljömedvetenhet, nya material och möjlighet till personifiering snabbat på utvecklingen.

Förpackning som förstärker varumärket

En förpackning ska göra mer än bara skydda en produkt. Finurliga förpackningar och rolig grafik gör det möjligt att kommunicera kring både produkten och företagets värderingar. Förpackningen är en varumärkesbärare. Begreppet Interactive Packaging används ibland då förpackningen blir en del av produktupplevelsen. Det kan t ex vara att förpackningen uppmanar kunden att interagera med den på något sätt,  t ex återanvända, måla på eller läsa i. Den som vill öka kundengagemang med sina produkter kan troligen dra nytta av kreativa förpackningar.

Några roliga exempel på kreativa interaktiva förpackningar

Miljövänliga förpackningar

Förpackningar som tar miljöhänsyn är inget nytt och konsumenterna ställer allt högre krav på att både produkter och förpackningar är snälla mot naturen. Konsumenter är idag ofta beredda att betala mer för en miljövänlig produkt. Det finns undersökningar som visar att de även är beredda att betala mer för förpackningar som tar miljöhänsyn. Förpackningar av kartong är ofta ett väldigt bra val eftersom tillverkningen ger låga utsläpp och materialet dessutom är lätt att återvinna.

Personifiering

Att lägga till kundens namn i förpackningsdesignen och välja bilder riktade till en specifik kunds intressen eller förpackningens innehåll, är sätt att skapa en personlig relation. Att producera eller printa förpackningar i mindre serier går att göra allt mer kostnadseffektivt. Kan du bara segmentera dina kunder ska du absolut fundera på hur ditt företag kan utnyttja personliga förpackningar för att utveckla kundrelationer.

Vill du veta mer? Kontakta din projektledare!

2020303 – Nyhetsbrev

Perfekt för utomhusaktivitet och matlust

Vi slår ett slag för vad vi tycker är riktigt smarta produkter för utomhuslivet som dessutom tillverkas i Sverige. Light my fire tillverkar smarta matlådor, muggar, bestick och mycket annat av miljövänlig bioplast. Detta är riktigt bra gåvor till både personal och kunder som gillar att vara ute i naturen. Perfekta för matlådor, utflykter och friluftsliv i största allmänhet. Självklart kan produkterna märkas på ett snyggt sätt.

Se exempel på produkter (pdf) och om du vill beställa kontakta din projektledare.

20210303 – Nyhetsbrev

Ska du bygga ny hemsida 2021?

Funderar du på att renovera huset eller kanske på att bygga ett helt nytt? Bra. Infoservice levererar unika och skräddarsydda hus från grunden och ända upp till taknocken. Ja, vi talar ju så klart om hemsidor här men liknelsen med ett hus är inte så dum.

Vi hjälper dig med adressen (domänen) om du inte redan har skaffat en sådan. Till adressen följer en tomt, storleken på tomten och dess förutsättningar varierar naturligtvis. Söderläge och sjötomt låter väl inte så dumt? Hur som helst så fungerar det mesta att gjuta en grund på. Vi arbetar med två olika grunder – WordPress eller Joomla. Båda är snarlika system för att hjälpa till med att hantera och organisera innehållet på hemsidan. Vilket man väljer är en smaksak men båda är välkända och är Open Source system. Open Source (eller öppen källkod) är helt gratis, det granskas och uppdateras av miljoner utvecklare världen över vilket bidrar till ständig utveckling. Men som sagt det här är bara grunden som hemsidan ska byggas på och det är viktigt att denna grund är stabil och pålitlig. WordPress och Joomla är de två största systemen på nätet idag.

Oavsett vilken grund hemsidan vilar på så är det bara en grund, och den syns inte på nätet. Hemsidan måste byggas och detta görs på samma sätt vare sig det är WordPress eller Joomla som ligger till grund för den. Kom ihåg att WordPress och Joomla bara är ett system för att hantera och organisera innehållet.

För att skapa själva hemsidan, eller mallen för den, använder vi oss av den senaste tekniken. När vi skapar mallen har vi full kontroll på utseendet och funktionaliteten vilket innebär att vi skapar en hemsida som är unik för dig. Självklart jobbar vi med responsiv design. Det innebär kort och gott att sidan anpassar sig och förändras efter storleken på den skärm besökaren använder.

Hemsidan är viktig. Den erbjuder dina kunder att besöka dig dygnet runt, året om var de än befinner sig. Hemsidan öppnar nya möjligheter för dig att synas där dina kunder finns och där dina kunder letar efter dig, dina produkter eller tjänster. Hittar de inte dig där så hittar de någon annan.

Hör av dig till oss på Infoservice, vi lyssnar på dina behov och önskemål.

/Stefan Kappers, webbutvecklare

20210303 – Nyhetsbrev

Påskgodis – alltid gott och alltid omtyckt

Godis är inte bara gott det har dessutom en lång historia och är särskilt populärt under påsken. Traditionen med påskgodis kom till Sverige från Tyskland på 1800-talet. Ägget, som vi stoppar just påskgodiset i, är en gammal symbol för liv som passar särskilt bra just på våren.

Beställ påskgodis senast den 22/3 för leverans innan påsk. En del sorter kan du dessutom få skickad hem till personal och kunder som jobbar från bostaden.

Lite påskgodisinspiration (pdf). Vill du beställa kontakta din projektledare.

20201221 – Nyhetsbrev

Årets färg 2021

I över 20 år har Pantone presenterat årets färg. Det har påverkat mode, heminredning, förpackningsdesign och grafisk formgivning. 2021 är årets färg inte bara en utan två färger PANTONE 17-5104 Ultimate Gray och PANTONE 13-0647 Illuminating. Det är två färger som är värmande, optimistiska och som tillsammans skapar något positivt.

 

20201221 – Nyhetsbrev

Ladda ner vår almanacka för 2021

Pappersalmanackan är definitivt inte död. Som vanligt så bjuder vi trevliga kunder och vänner på en almanacka. Bara ladda ner som PDF och printa ut. Vill du trycka egna med din logotyp? Hör av dig till din kontaktperson hos oss så hjälper vi dig!

Ladda ner vår almanacka som PDF!

20201001

Vi utvecklar Byrån och introducerar Marknad

I en snabbväxande värld gäller det att ta stora steg åt rätt håll redan från början. Därför utvecklar vi vår Byrå och introducerar Marknad – ett koncept där vi hjälper företag att bredda sitt marknads- och kommunikationstänk.

Bli bättre på kommunikation 

Tillsammans med er jobbar vi fram en nuvärdesanalys där vi ser över hur ni arbetar med er marknadsföring idag och gemensamt sätter upp strategier på hur ni kan synas bättre. Detta gör vi genom att konkretisera och identifiera er målgrupp för att hitta rätt kanaler. Så kan ni smidigt och effektivt nå dem med rätt budskap vid rätt tillfälle.     

Vi hjälper till med Sociala medier 

Sociala medier är hett och självklart en viktig kanal i er befintliga marknadskommunikation. Många känner press över att lägga upp bra innehåll online. Kanske saknas kunskap eller tid för att skapa innehåll som når ut på rätt sätt. Med vår hjälp kan du få ert varumärke att blomstra på Instagram, Facebook eller LinkedIn. Vi kan hjälpa till med strategier, innehåll och coaching. Eller kan ni låta oss ta hand om era sociala konton och se till att text, bild och budskap alltid följer en enhetlig profil.  

Budskap för alla dina kanaler 

Vi vill att ni ska utnyttja ert marknadsmaterial på bästa sätt så att varje investerad krona hjälper er att växa. Säljande budskap, en fräsch grafisk profil, smarta kommunikationsstrategier eller coaching. Vi guidar er i rätt riktning. 

20201001 – Nyhetsbrev

Branschkoll: Hur vill svenskarna ha sin kommunikation?

Mottagarmakt är en undersökning skapad av Postnord som mäter hur svenska folket vill ta emot kommunikation från företag och organisationer. Mottagarmakt 2020 har nyligen presenterats och den innehåller en hel del intressanta fakta. Till exempel är postlådan absolut starkast när det handlar om känslig eller privat information. Det fysiska brevet är förtroendeingivande, lättöverskådligt och ger mottagaren en känsla av att vara uppskattad och viktig.

När det kommer till reklam är mejl den starkaste kanalen, följt av postlådan. Men där kan en kombination av fysiskt och digitalt utskick vara en styrka. 84 procent uppger att de tömmer brevlådan varje vardag, så om något kommer i brevlådan kommer det också med stor sannolikhet uppmärksammas. 56 procent säger att de söker mer information på nätet efter att ha tagit del av ett erbjudande som kommit i brevlådan. Om något ska nå ut snabbt är det mejl eller sms som svenskarna föredrar. Så det handlar helt enkelt om att skapa rätt kombination av kanaler och ställa sig frågan ”Vilka av dessa kanaler är bäst för mitt syfte?”. Men kanske viktigast av allt – fråga mottagarna vilka kanaler de föredrar. 85 procent tycker att det är mycket eller ganska viktigt att själva få välja hur de tar emot sin kommunikation.

  • 49% vill ha reklam i mejlen och 30% helst i postlådan.
  • 32% vill ha administrativ kommunikation i postlådan, 31% vill ha den i mejlen och 24% i sin digitala brevlåda.
  • 84% tömmer postlådan varje vardag.
  • 56% av de som mottagit reklam söker sedan mer info på nätet.
  • 42% tycker att det är mycket viktigt, och 43% ganska viktigt, att själva få välja hur de tar emot sin kommunikation. Bara 15% säger att det inte är viktigt.

Du kan läsa hela undersökningen här!

Kontakta oss så hjälper vi dig nå fram till mottagaren med din reklam!

20201001

Vad ska du ge som julklapp?

Hösten är här och det är hög tid att börja fundera på årets julklappar. Efter ett oroligt år är det kanske extra viktigt att visa omtanke om anställda och kunder. Därför har vi plockat ut produkter som värmer gott.

Visste du att arbetsgivare fram till den 31 december får uppmuntra sina medarbetare lite extra med en skattefri gåva upp till 1000 kr inkl moms och detta gäller utöver den sedan tidigare skattefria julklappen på 450 kr inkl moms. Har ni inte redan tidigare utnyttjat denna möjlighet så finns det ett skattefritt utrymme på hela 1450 kr inkl moms för ”extragåva” och julklapp i år.

Vill du låta din medarbetare välja något som hen själv tycker förgyller vardagen så är ett gåvokort en strålande idé. Önskar du få hjälp med att hitta på något annat bra – hör av dig, vi har mängder med idéer.

Vår lista med fina julklappstips!

Vill du veta mer om Skatteverkets reglar så hittar du dem här!

20201001 – Nyhetsbrev

Håll er friska!

Infoservice tipsar: Antibakteriella profilprodukter  

Undvik sjukdomar med enkla men effektiva vardagsprodukter. Vad sägs om ett smidigt hygienverktyg som gör det möjligt att öppna dörrar och trycka på knappar utan att direkt använda händerna. Levereras som en smidig nyckelring. Eller kanske en Americano Pure mugg som du dricker ditt kaffe ur och som dessutom förhindrar tillväxt av skadliga mikroorganismer på muggens yta. Båda dessa produkter innehåller Biomaster antimikrobiell teknik som skyddar mot tillväxt av skadliga mikroorganismer under produktens livstid.

Kika gärna på vårt utbud av Biomaster-produkter eller kontakta oss för information kring profilprodukter som tar hänsyn till hygien.

20201001

Följ oss på sociala medier

Lär känna personerna bakom Infoservice.  

20200407

Vi byter logotyp

Sedan 2015 har vi haft vår tidigare klädsel, men nu svidar vi om och förnyar vår logotyp. Vi befinner oss i en spännande förändringsfas där vi allt mer blir en helhetsleverantör av tjänster och produkter inom marknadskommunikation. Det är mot denna bakgrund som vi moderniserar och förtydligar vårt uttryck. Det är innehållet som räknas. Vi har en ny logotyp men du möter samma människor.

Globen finns i den tidigare logotypen. Genom att behålla globformen finns ett element som våra kunder redan känner till och kopplar samman med Infoservice. Men vi förändrar och förenklar formen så att den kan representera fler delar. Den nya globen ger tankar kring rörelse, något rullande, en värld som vi är en del av och där man kan nå kunder överallt.

Den blå färgen är samma som vi redan primärt använder och den fanns i vår tidigare logotyp. Färgen står för stabilitet och trygghet. Gult förknippas med ljus och värme. Den representerar optimism, glädje och energi. I vår logotyp står gult för det glada tilltalet och den lättsamma tonen som finns på Infoservice.

20200319 – Nyhetsbrev

Vår ateljé blir Byrån

Vi byter namn på vår ateljé och kallar den nu för Byrån. Vi har breddat vår kompetens och kan erbjuda fler tjänster inom kommunikation. Tryck eller digitalt, logotyper, broschyrer, hemsidor eller aktivitetsplaner, vi hjälper dig med stora projekt och små uppdrag.

20200319 – Nyhetsbrev

Att trycka en bok passar även för mindre företag

Att trycka en bok är inte något som bara är förunnat stora bokförlag. Med den tekniska utvecklingen i tryckeribranschen trycks idag böcker av privatpersoner, mindre bokförlag, företag och organisationer. Kostnaden hänger som alltid ihop med upplaga och med vilken kvalitet på slutprodukten som man vill ha. Ska man trycka en bok i en mindre upplaga, t ex 300 exemplar, kommer förmodligen digitaltryck vara billigare, vill du ha en större upplaga blir offsettryck billigare. Det blir också väldigt mycket billigare att producera en pocket-bok än en bok  med hårda pärmar. Så tänk noga igenom hur din bok ska läsas och användas – där kan du ta vår hjälp om du vill göra en bok.

Vi trycker andra upplagan av Allt du behöver veta om aktier

Vi har genom åren gjort många bokproduktioner. Och det är extra roligt att vi nu ha fått trycka andra upplagan av ”Allt du behöver veta om aktier” skriven av Ingvar Karlsson, lektor i företagsekonomi. Det är en inbunden bok tryckt i 2000 ex. Den första upplagan tryckte vi 2010.

20200319 – Nyhetsbrev

Miljövänliga profilprodukter

De profilprodukter ditt företag väljer ska säga något om vad ni står för. Istället för att välja något som är ”kul just nu” är det troligen bättre att välja en produkt som kommer att användas under lång tid. Inte minst är detta en viktig aspekt när hållbarhet blir en del av valet. Och det är något vi märker i de förfrågningar vi får.

Tygkassar levererar

Tygkassar blir allt mer populära som ett alternativ till plastkassar och med sitt slitstarka material kan de återanvändas om och om igen. Skulle tygpåsarna bli lite smutsiga så går det ofta utmärkt att tvätta dem på låg temperatur. Tygkassar är populärt och finns tillverkade i material som är återvunnet av PET-flaskor. Kassar i ekologiskt odlad bomull finns det också gott om att välja bland.

Även kläder kan vara lite snällare

Även när du ska välja profilkläder kan du göra miljömedvetna val. Det finns t ex en keps av återvunna PET-flaskor eller
T-shirts av 100% återvunnen bomullsfibrer.

Många alternativ till plast

Pennor är en klassisk profilprodukt där alternativ till plast får ta allt mer plats i produktutbudet. Det kan t ex vara  återvunnen kartong, halm eller PLA-plast som bryts ned om det skulle hamna i naturen.  

Bambu är både bra och snyggt

Bambu är ett material som kan användas i allt från kläder till pennor och som material till lunchlådor. Dels blir det ofta snyggt men det är ett material som också kan ha positiv miljöpåverkan. När bambu växer så omvandlar den mer koldioxid till syre jämfört med de flesta andra växter. 

20200319 – Nyhetsbrev

Trycktrenderna 2020

Snabbare beställningar, mer personalisering, mindre upplagor och smarta enkla web-to-print-lösningar. Vi listar några trender för 2020.

1. Mer personalisering

Personalisering är inte krångligt och efterfrågan på personaliserade trycksaker fortsätter att växa. Smidiga tekniska lösningar gör det möjligt för alla att göra personifierade produktblad eller kundanpassade säljfoldrar. Och allt går att personifiera både affischer, reklamblad och inbjudningar.

2. Större flexibilitet

Maskiner med nya funktioner ger större flexibilitet och när tekniken utvecklas kan du som beställare räkna med kortare väntetider och fler möjligheter att få fram marknadsföringsmaterial. Sånt som tidigare varit kostsamt eller tidskrävande blir billigare och kan produceras snabbare.

3. Enklare design 

Minimalismtrenden inom formgivning håller i sig och med förenklade designer blir det också färre problem vid tryck. Standardformat på papper och enklare färghantering hjälper till att göra produktionen enklare och leveranserna snabbare.

4. Beställ på nätet

Att köpa trycksaker på nätet är ingen nyhet, men vi ser en tydlig trend i att intresset för företagsanpassade shoppar blir fler. 

5. Bättre för miljön

Print On-demand är bättre för miljön då du bara får det material och de antal ex du behöver och att du får det printat just när du behöver det. 

20200131 – Nyhetsbrev

Vi producerar för Victoria’s Secret

Nu kan vi mycket stolt berätta att det Grekiska bolaget Amarla väljer Infoservice som leverantör av butiksexpo till 15 Victoria’s Secret butiker i Norden och norra Europa. Amarla är en av de största aktörerna inom retail i Europa, Mellanöstern och Afrika. Vi har jobbat stenhårt och är mycket stolta över att leva upp till de högt ställda kvalitetskraven.

Varje vecka producerar och skickar vi ut butiksexpo för kedjans stora och små kampanjer. Det handlar bland annat om affischer, ljuslådematerial och hyllexponering. Allt tryckt expomaterial som finns i butikerna produceras hos oss här i Kalmar och arbetet omfattar förutom produktion även projektledning och originalarbete.

20200131 – Nyhetsbrev

Heta trender inom profilreklam

Nordic Profile Fair är en branschmässa för företag som jobbar med profilreklam. Vi besökte mässan och tittade på vilka trender som gäller för det kommande året.

Miljö, miljö, miljö

Miljömedvetenheten boomar verkligen och framförallt är det slutkunden som ställer krav på en större miljömedvetenhet när hållbarhet blir en del av marknadsföringen. Vi såg t ex en t-shirt av 100 procent återvunnen plast. Även för enklare produkter så som pennor går miljöhänsynen allt längre. Vår pennleverantör Ingli, presenterar ett miljöanpassat sortiment med pennor som tillverkas av material med mindre miljöpåverkan. De är pennor som tillverkas av plast som blandats med vetehalm, plast som biologiskt nedbrytbar, plast som är återvunnen och pennor tillverkade av returpapper. Ett annat exempel är ballonger tillverkade av naturgummi som förmultnar i naturen. Ett annat spännande exempel är flasktillverkaren [eau]bottle som gör snygga flaskor som kan hålla både värme och kyla och där korken är tillverkad till 65% av återvunnen plast som rensats ur haven. Varje såld flaska är dessutom med och finansierar vattenbrunnar i Afrika och flaskan märks med GPS-koordinater till den aktuella brunnen.

Och så en hel del teknik

Teknikprodukter och mobiltillbehör är förstås också även het del av profilmarknaden. Vi såg flera exempel på så kallade Syncstop, en USB-plug som förhindrar att någon kan komma åt data från din enhet om du laddar den på t ex en publik laddningsstation. Webcam cover är ett annat exempel där du kan täcka objektivet till din mobiltelefon eller dator och bara öppna den när du ska ta en bild. RFID-blockerande kort är också något som flera leverantörer visar upp. Det är ett kort som skyddar mot att någon ”läser av” dina kreditkort direkt i plånboken.

20200131 – Nyhetsbrev

Schyssta skor för dig som ställer krav

Skyddsskor är inte bara något som knegare har på fötterna. Skor som man ska gå långt med kan man ställa krav på.

Slipp en spik i foten

Skyddsskor används för att förhindra skador och de är alltid försedda med en skyddståhätta som kan klarar belastning. Yrkesskor har däremot inte skyddståhätta, men har andra egenskaper t ex spiktrampskydd eller antistatiska egenskaper.

Hos oss hittar du Solid Gear

Vi har nu inlett ett samarbete med Hultafors Group som äger varumärket Solid Gear och är återförsäljare av deras skyddsskor. Solid Gear jobbar med moderna material vilket betyder att säkra skor inte är det samma som tunga skor. En säker sko kan lika gärna vara en lätt och sportig sko. Kontakta oss om du vill veta mer.

20191212 – Nyhetsbrev

Snabbare och snyggare – mer tryck för pengarna

Vi är i full färd med att förnya vår maskinpark. Vår nya printer, Canon Colorado, för storformat jobbar med högre kvalitet och hastighet än vår tidigare maskin. Ut kommer affischer, ljuslådefilm, folie och mycket mer med en kvalitet som imponerar även på oss. Vi är stolta att få leverera butiksmaterial till bland annat LjusExperten. Nyfiken på vad vi kan göra för ditt företag? Hör av dig!

20180611

DR, butiks-TV och banners för Audio Video

Infoservice älskar att jobba med olika kanaler och med Audio Video har vi möjlighet att göra just det. Vi hjälper hemelektronikkedjan, som har ett hundratal butiker runt om i landet, med formgivning och innehåll för alla centrala DR och adresserade VIP-utskick. Vi tar hand om och skapar innehåll till kedjans butiks-TV och gör annonser för digitala kanaler. Helt enkelt en salig blandning av roliga uppdrag inom kundkommunikation.

20180413

Snygga väggar på Guldfågeln arena

Till den allsvenska säsongen 2018 fick vi äran att lyfta fram gamla KFF-profiler på några av väggarna på Guldfågeln arena. Ett väldigt roligt jobb tyckte vår VD Stefan som fick återse sina hjältar. Från Barometerns bildarkiv plockade vi ut och scannade bilder på KFF-legendarer som nu får pryda väggarna på arenans bar. Vårt ateljé gjorde ett snyggt jobb och våra duktiga montörer fick allt på plats. Tack och bock säger vi för uppdraget!

20180208

Slitstarka arbetskläder och (mycket) mer i EBC

Idag jobbar hela måleri- och golvkedjan Hagbloms, som finns på ca 20 orter runt om i Sverige, med vårt smarta beställningssystem Easy Brand Control. I systemet ligger allt från trycksaker till profil- och arbetskläder. Genom att samla allt material hos oss kan vi kvalitetssäkra färger i tryck och se till att materialet ser likadant ut på alla orter. De får all beställningsinformation till sin ekonomiavdelning, t ex vem som har beställt vad och till vilken kostnad. Efter beställning levereras produkterna till respektive beställare inom 5 arbetsdagar.

Vi jobbar bara med kläder som ska hålla

En dag på jobbet kan vara påfrestande. Därför jobbar vi med kvalitetsleverantörer så som arbetskläder från Blåkläder.

20180208

Storformat och skyltar till Kalmar FF

Infoservice är inte bara en stolt sponsor, vi är även stolt leverantör till sydöstra Sveriges bästa fotbollslag (i herrallsvenskan) – Kalmar FF. Egendesignade tapeter, graverade skyltar, tryck på glas och vepsystem det är några av de produkter som vi levererat till Kalmar FF och till arenan. Dessutom har vi monterat samtliga av Kalmar FF:s neonskyltar på utsidan av arenan. Under de kommande tre åren kommer vi fortsätta ha detta roliga uppdrag.

Print &
tryck

Vårt tryckeri kan hjälpa till med alla de trycksaker ditt företag behöver.

Print & tryck

Profilreklam & arbetskläder

Vi håller koll på det bästa och de senaste trenderna inom profilreklam och profilkläder.

Profilreklam & arbetskläder

Skyltar &
storformat

Skyltar, fasadvepor, rollups, bildekor. Vår skyltverkstad får dig att synas.

Skyltar & storformat

Kommunikation &
formgivning

Byrån hjälper till med budskap och formgivning av tryckt och digitalt material.

Budskap & formgivning

Prenumerera på vårt nyhetsbrev




Lämna följande fält tomt

molnlagring av trycksaker och profilkläder

Vi lagrar dina trycksaker, profilkläder och expomaterial på nätet!

Gör det enkelt. Lagra dina trycksaker, tryckoriginal, märkta profilkläder, giveaways och mycket mer på nätet. Beställ när du behöver dem. Spara tid, lagerutrymme och kvalitetssäkra din profil.

Förenkla arbetsdagen med Easy Brand Control

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev




Lämna följande fält tomt