årets färg från pantone

20201221 – Nyhetsbrev

Årets färg 2021

I över 20 år har Pantone presenterat årets färg. Det har påverkat mode, heminredning, förpackningsdesign och grafisk formgivning. 2021 är årets färg inte bara en utan två färger PANTONE 17-5104 Ultimate Gray och PANTONE 13-0647 Illuminating. Det är två färger som är värmande, optimistiska och som tillsammans skapar något positivt.

 

brancshkoll så vill svenskarna ha sin kommunikation

20201001 – Nyhetsbrev

Branschkoll: Hur vill svenskarna ha sin kommunikation?

Mottagarmakt är en undersökning skapad av Postnord som mäter hur svenska folket vill ta emot kommunikation från företag och organisationer. Mottagarmakt 2020 har nyligen presenterats och den innehåller en hel del intressanta fakta. Till exempel är postlådan absolut starkast när det handlar om känslig eller privat information. Det fysiska brevet är förtroendeingivande, lättöverskådligt och ger mottagaren en känsla av att vara uppskattad och viktig.

När det kommer till reklam är mejl den starkaste kanalen, följt av postlådan. Men där kan en kombination av fysiskt och digitalt utskick vara en styrka. 84 procent uppger att de tömmer brevlådan varje vardag, så om något kommer i brevlådan kommer det också med stor sannolikhet uppmärksammas. 56 procent säger att de söker mer information på nätet efter att ha tagit del av ett erbjudande som kommit i brevlådan. Om något ska nå ut snabbt är det mejl eller sms som svenskarna föredrar. Så det handlar helt enkelt om att skapa rätt kombination av kanaler och ställa sig frågan ”Vilka av dessa kanaler är bäst för mitt syfte?”. Men kanske viktigast av allt – fråga mottagarna vilka kanaler de föredrar. 85 procent tycker att det är mycket eller ganska viktigt att själva få välja hur de tar emot sin kommunikation.

  • 49% vill ha reklam i mejlen och 30% helst i postlådan.
  • 32% vill ha administrativ kommunikation i postlådan, 31% vill ha den i mejlen och 24% i sin digitala brevlåda.
  • 84% tömmer postlådan varje vardag.
  • 56% av de som mottagit reklam söker sedan mer info på nätet.
  • 42% tycker att det är mycket viktigt, och 43% ganska viktigt, att själva få välja hur de tar emot sin kommunikation. Bara 15% säger att det inte är viktigt.

Du kan läsa hela undersökningen här!

Kontakta oss så hjälper vi dig nå fram till mottagaren med din reklam!

Byrån

20201001

Vi utvecklar Byrån och introducerar Marknad

I en snabbväxande värld gäller det att ta stora steg åt rätt håll redan från början. Därför utvecklar vi vår Byrå och introducerar Marknad – ett koncept där vi hjälper företag att bredda sitt marknads- och kommunikationstänk.

Bli bättre på kommunikation 

Tillsammans med er jobbar vi fram en nuvärdesanalys där vi ser över hur ni arbetar med er marknadsföring idag och gemensamt sätter upp strategier på hur ni kan synas bättre. Detta gör vi genom att konkretisera och identifiera er målgrupp för att hitta rätt kanaler. Så kan ni smidigt och effektivt nå dem med rätt budskap vid rätt tillfälle.     

Vi hjälper till med Sociala medier 

Sociala medier är hett och självklart en viktig kanal i er befintliga marknadskommunikation. Många känner press över att lägga upp bra innehåll online. Kanske saknas kunskap eller tid för att skapa innehåll som når ut på rätt sätt. Med vår hjälp kan du få ert varumärke att blomstra på Instagram, Facebook eller LinkedIn. Vi kan hjälpa till med strategier, innehåll och coaching. Eller kan ni låta oss ta hand om era sociala konton och se till att text, bild och budskap alltid följer en enhetlig profil.  

Budskap för alla dina kanaler 

Vi vill att ni ska utnyttja ert marknadsmaterial på bästa sätt så att varje investerad krona hjälper er att växa. Säljande budskap, en fräsch grafisk profil, smarta kommunikationsstrategier eller coaching. Vi guidar er i rätt riktning. 

Julklappar till personal och kunder

20201001

Vad ska du ge som julklapp?

Hösten är här och det är hög tid att börja fundera på årets julklappar. Efter ett oroligt år är det kanske extra viktigt att visa omtanke om anställda och kunder. Därför har vi plockat ut produkter som värmer gott.

Visste du att arbetsgivare fram till den 31 december får uppmuntra sina medarbetare lite extra med en skattefri gåva upp till 1000 kr inkl moms och detta gäller utöver den sedan tidigare skattefria julklappen på 450 kr inkl moms. Har ni inte redan tidigare utnyttjat denna möjlighet så finns det ett skattefritt utrymme på hela 1450 kr inkl moms för ”extragåva” och julklapp i år.

Vill du låta din medarbetare välja något som hen själv tycker förgyller vardagen så är ett gåvokort en strålande idé. Önskar du få hjälp med att hitta på något annat bra – hör av dig, vi har mängder med idéer.

Vår lista med fina julklappstips!

Vill du veta mer om Skatteverkets reglar så hittar du dem här!

antibakteriella profilprodukter

20201001 – Nyhetsbrev

Håll er friska!

Infoservice tipsar: Antibakteriella profilprodukter  

Undvik sjukdomar med enkla men effektiva vardagsprodukter. Vad sägs om ett smidigt hygienverktyg som gör det möjligt att öppna dörrar och trycka på knappar utan att direkt använda händerna. Levereras som en smidig nyckelring. Eller kanske en Americano Pure mugg som du dricker ditt kaffe ur och som dessutom förhindrar tillväxt av skadliga mikroorganismer på muggens yta. Båda dessa produkter innehåller Biomaster antimikrobiell teknik som skyddar mot tillväxt av skadliga mikroorganismer under produktens livstid.

Kika gärna på vårt utbud av Biomaster-produkter eller kontakta oss för information kring profilprodukter som tar hänsyn till hygien.

infoservice på sociala medier

20201001

Följ oss på sociala medier

Lär känna personerna bakom Infoservice.  

ny logotyp

20200407

Vi byter logotyp

Sedan 2015 har vi haft vår tidigare klädsel, men nu svidar vi om och förnyar vår logotyp. Vi befinner oss i en spännande förändringsfas där vi allt mer blir en helhetsleverantör av tjänster och produkter inom marknadskommunikation. Det är mot denna bakgrund som vi moderniserar och förtydligar vårt uttryck. Det är innehållet som räknas. Vi har en ny logotyp men du möter samma människor.

Globen finns i den tidigare logotypen. Genom att behålla globformen finns ett element som våra kunder redan känner till och kopplar samman med Infoservice. Men vi förändrar och förenklar formen så att den kan representera fler delar. Den nya globen ger tankar kring rörelse, något rullande, en värld som vi är en del av och där man kan nå kunder överallt.

Den blå färgen är samma som vi redan primärt använder och den fanns i vår tidigare logotyp. Färgen står för stabilitet och trygghet. Gult förknippas med ljus och värme. Den representerar optimism, glädje och energi. I vår logotyp står gult för det glada tilltalet och den lättsamma tonen som finns på Infoservice.

infoservice byrån

20200319 – Nyhetsbrev

Vår ateljé blir Byrån

Vi byter namn på vår ateljé och kallar den nu för Byrån. Vi har breddat vår kompetens och kan erbjuda fler tjänster inom kommunikation. Tryck eller digitalt, logotyper, broschyrer, hemsidor eller aktivitetsplaner, vi hjälper dig med stora projekt och små uppdrag.

trycka böcker

20200319 – Nyhetsbrev

Att trycka en bok passar även för mindre företag

Att trycka en bok är inte något som bara är förunnat stora bokförlag. Med den tekniska utvecklingen i tryckeribranschen trycks idag böcker av privatpersoner, mindre bokförlag, företag och organisationer. Kostnaden hänger som alltid ihop med upplaga och med vilken kvalitet på slutprodukten som man vill ha. Ska man trycka en bok i en mindre upplaga, t ex 300 exemplar, kommer förmodligen digitaltryck vara billigare, vill du ha en större upplaga blir offsettryck billigare. Det blir också väldigt mycket billigare att producera en pocket-bok än en bok  med hårda pärmar. Så tänk noga igenom hur din bok ska läsas och användas – där kan du ta vår hjälp om du vill göra en bok.

Vi trycker andra upplagan av Allt du behöver veta om aktier

Vi har genom åren gjort många bokproduktioner. Och det är extra roligt att vi nu ha fått trycka andra upplagan av ”Allt du behöver veta om aktier” skriven av Ingvar Karlsson, lektor i företagsekonomi. Det är en inbunden bok tryckt i 2000 ex. Den första upplagan tryckte vi 2010.

miljövänliga profilprodukter

20200319 – Nyhetsbrev

Miljövänliga profilprodukter

De profilprodukter ditt företag väljer ska säga något om vad ni står för. Istället för att välja något som är ”kul just nu” är det troligen bättre att välja en produkt som kommer att användas under lång tid. Inte minst är detta en viktigt aspekt när hållbarhet blir en del av valet. Och det är något vi märker i de förfrågningar vi får.

Tygkassar levererar

Tygkassar blir allt mer populära som ett alternativ till plastkassar och med sitt slitstarka material kan de återanvändas om och om igen. Skulle tygpåsarna bli lite smutsiga så går det ofta utmärkt att tvätta dem på låg temperatur. Tygkassar är populärt och finns tillverkade i material som är återvunnet av PET-flaskor. Kassar i ekologiskt odlad bomull finns det också gott om att välja bland.

Även kläder kan vara lite snällare

Även när du ska välja profilkläder kan du göra miljömedvetna val. Det finns t ex en keps av återvunna PET-flaskor eller
T-shirts av 100% återvunnen bomullsfibrer.

Många alternativ till plast

Pennor är en klassisk profilprodukt där alternativ till plast får ta allt mer plats i produktutbudet. Det kan t ex vara återvunnen kartong, halm eller PLA-plast som bryts ned om det skulle hamna i naturen.

Bambu är både bra och snyggt

Bambu är ett material som kan användas i allt från kläder till pennor och som material till lunchlådor. Dels blir det ofta snyggt men det är ett material som också kan ha positiv miljöpåverkan. När bambu växer så omvandlar den mer koldioxid till syre jämfört med de flesta andra växter.

trycktrender 2020

20200319 – Nyhetsbrev

Trycktrenderna 2020

Snabbare beställningar, mer personalisering, mindre upplagor och smarta enkla web-to-print-lösningar. Vi listar några trender för 2020.

1. Mer personalisering

Personalisering är inte krångligt och efterfrågan på personaliserade trycksaker fortsätter att växa. Smidiga tekniska lösningar som gör det möjligt för alla att göra personifierade produktblad eller kundanpassade säljfoldrar. Och allt går att personifiera både affischer, reklamblad och inbjudningar.

2. Större flexibilitet

Maskiner med nya funktioner ger större flexibilitet och när tekniken utvecklas kan du som beställare räkna med kortare väntetider och fler möjligheter att få fram marknadsföringsmaterial. Sånt som tidigare varit kostsamt eller tidskrävande blir billigare och kan produceras snabbare.

3. Enklare design

Minimalismtrenden inom formgivning håller i sig och med förenklade designer blir det också färre problem vid tryck. Standardformat på papper och enklare färghantering hjälper till att göra produktionen enklare och leveranserna snabbare.

4. Beställ på nätet

Att köpa trycksaker på nätet är ingen nyhet, men vi ser en tydlig trend i att intresset för företagsanpassade shoppar blir fler.

5. Bättre för miljön

Print On-demand är bättre för miljön då du bara får det material och de antal ex du behöver och att du får det printat just när du behöver det.

butiksexpo victorias secret

20200131 – Nyhetsbrev

Vi producerar för Victoria’s Secret

Nu kan vi mycket stolt berätta att det Grekiska bolaget Amarla väljer Infoservice som leverantör av butiksexpo till 15 Victoria’s Secret butiker i Norden och norra Europa. Amarla är en av de största aktörerna inom retail i Europa, Mellanöstern och Afrika. Vi har jobbat stenhårt och är mycket stolta över att leva upp till de högt ställda kvalitetskraven.

Varje vecka producerar och skickar vi ut butiksexpo för kedjans stora och små kampanjer. Det handlar bland annat om affischer, ljuslådematerial och hyllexponering. Allt tryckt expomaterial som finns i butikerna produceras hos oss här i Kalmar och arbetet omfattar förutom produktion även projektledning och originalarbete.

trender inom profilreklam

20200131 – Nyhetsbrev

Heta trender inom profilreklam

Nordic Profile Fair är en branschmässa för företag som jobbar med profilreklam. Vi besökte mässan och tittade på vilka trender som gäller för det kommande året.

Miljö, miljö, miljö

Miljömedvetenheten boomar verkligen och framförallt är det slutkunden som ställer krav på en större miljömedvetenhet när hållbarhet blir en del av marknadsföringen. Vi såg t ex en t-shirt av 100 procent återvunnen plast. Även för enklare produkter så som pennor går miljöhänsynen allt längre. Vår pennleverantör Ingli, presenterar ett miljöanpassat sortiment med pennor som tillverkas av material med mindre miljöpåverkan. De är pennor som tillverkas av plast som blandats med vetehalm, plast som biologiskt nedbrytbar, plast som är återvunnen och pennor tillverkade av returpapper. Ett annat exempel är ballonger tillverkade av naturgummi som förmultnar i naturen. Ett annat spännande exempel är flasktillverkaren [eau]bottle som gör snygga flaskor som kan hålla både värme och kyla och där korken är tillverkad till 65% av återvunnen plast som rensats ur haven. Varje såld flaska är dessutom med och finansierar vattenbrunnar i Afrika och flaskan märks med GPS-koordinater till den aktuella brunnen.

Och så en hel del teknik

Teknikprodukter och mobiltillbehör är förstås också även het del av profilmarknaden. Vi såg flera exempel på så kallade Syncstop, en USB-plug som förhindrar att någon kan komma åt data från din enhet om du laddar den på t ex en publik laddningsstation. Webcam cover är ett annat exempel där du kan täcka objektivet till din mobiltelefon eller dator och bara öppna den när du ska ta en bild. RFID-blockerande kort är också något som flera leverantörer visar upp. Det är ett kort som skyddar mot att någon ”läser av” dina kreditkort direkt i plånboken.

arbetsskor

20200131 – Nyhetsbrev

Schyssta skor för dig som ställer krav

Skyddsskor är inte bara något som knegare har på fötterna. Skor som man ska gå långt med kan man ställa krav på.

Slipp en spik i foten

Skyddsskor används för att förhindra skador och de är alltid försedda med en skyddståhätta som kan klarar belastning. Yrkesskor har däremot inte skyddståhätta, men har andra egenskaper t ex spiktrampskydd eller antistatiska egenskaper.

Hos oss hittar du Solid Gear

Vi har nu inlett ett samarbete med Hultafors Group som äger varumärket Solid Gear och är återförsäljare av deras skyddsskor. Solid Gear jobbar med moderna material vilket betyder att säkra skor inte är det samma som tunga skor. En säker sko kan lika gärna vara en lätt och sportig sko. Kontakta oss om du vill veta mer.

ny printer

20191212 – Nyhetsbrev

Snabbare och snyggare – mer tryck för pengarna

Vi är i full färd med att förnya vår maskinpark. Vår nya printer, Canon Colorado, för storformat jobbar med högre kvalitet och hastighet än vår tidigare maskin. Ut kommer affischer, ljuslådefilm, folie och mycket mer med en kvalitet som imponerar även på oss. Vi är stolta att få leverera butiksmaterial till bland annat LjusExperten. Nyfiken på vad vi kan göra för ditt företag? Hör av dig!

uppdrag audio video electra

20180611

DR, butiks-TV och banners för Audio Video

Infoservice älskar att jobba med olika kanaler och med Audio Video har vi möjlighet att göra just det. Vi hjälper hemelektronikkedjan, som har ett hundratal butiker runt om i landet, med formgivning och innehåll för alla centrala DR och adresserade VIP-utskick. Vi tar hand om och skapar innehåll till kedjans butiks-TV och gör annonser för digitala kanaler. Helt enkelt en salig blandning av roliga uppdrag inom kundkommunikation.

tapeter guld fågeln arena kalmar ff

20180413

Snygga väggar på Guldfågeln arena

Till den allsvenska säsongen 2018 fick vi äran att lyfta fram gamla KFF-profiler på några av väggarna på Guldfågeln arena. Ett väldigt roligt jobb tyckte vår VD Stefan som fick återse sina hjältar. Från Barometerns bildarkiv plockade vi ut och scannade bilder på KFF-legendarer som nu får pryda väggarna på arenans bar. Vårt ateljé gjorde ett snyggt jobb och våra duktiga montörer fick allt på plats. Tack och bock säger vi för uppdraget!

lagra produkter online

20180208

Slitstarka arbetskläder och (mycket) mer i EBC

Idag jobbar hela måleri- och golvkedjan Hagbloms, som finns på ca 20 orter runt om i Sverige, med vårt smarta beställningssystem Easy Brand Control. I systemet ligger allt från trycksaker till profil- och arbetskläder. Genom att samla allt material hos oss kan vi kvalitetssäkra färger i tryck och se till att materialet ser likadant ut på alla orter. De får all beställningsinformation till sin ekonomiavdelning, t ex vem som har beställt vad och till vilken kostnad. Efter beställning levereras produkterna till respektive beställare inom 5 arbetsdagar.

Vi jobbar bara med kläder som ska hålla

En dag på jobbet kan vara påfrestande. Därför jobbar vi med kvalitetsleverantörer så som arbetskläder från Blåkläder.

skyltar kalmar ff

20180208

Storformat och skyltar till Kalmar FF

Infoservice är inte bara en stolt sponsor, vi är även stolt leverantör till sydöstra Sveriges bästa fotbollslag (i herrallsvenskan) – Kalmar FF. Egendesignade tapeter, graverade skyltar, tryck på glas och vepsystem det är några av de produkter som vi levererat till Kalmar FF och till arenan. Dessutom har vi monterat samtliga av Kalmar FF:s neonskyltar på utsidan av arenan. Under de kommande tre åren kommer vi fortsätta ha detta roliga uppdrag.