Skicka adresserad direktreklam – Nå rätt målgrupp med precision och resultat

Vill du nå ut till dina kunder på ett personligt och minnesvärt sätt? Skicka adresserad direktreklam, ADR, till dem! Hos Infoservice får du hjälp att skapa kraftfulla och målinriktade ADR-kampanjer som driver försäljning och stärker ditt varumärke.

Det digitala bruset är svårt att komma igenom men en smart mätbar trycksak i brevlådan skapar engagemang hos mottagarna och får dem att agera.

Vad är Adresserad direktreklam?

Adresserad direktreklam är en marknadsföringsmetod där tryckta, fysiska reklambudskap skickas direkt till specifika mottagare. Mottagarna kan vara individer, hushåll eller befattningshavare inom en viss bransch. Du kan skicka till dina befintliga kunder eller en definierad målgrupp av potentiella kunder. Adresserad direktreklam är perfekt att använda när du vill nå en specifik målgrupp med ett anpassat budskap. Genom att personifiera varje försändelse ökar du chansen att fånga mottagarens uppmärksamhet och skapa ett bestående intryck och nå en hög svarsfrekvens. ADR är alltså allt annat än massutskick – det är personligt.

Analysera marknaden och städa adressregister för effektiv ADR

Har du en befintlig kundlista eller saknar du en adresslista? Inga problem, vi hjälper dig att hitta potentiella kunder som matchar din målgrupp. Att hitta ”tvillingar” till dina befintliga mottagare är ett kostnadseffektivt sätt att ta marknadsandelar. Vi samarbetar med PostNords DR-specialister för att kunna analysera var du träffar bäst och med Sveriges bästa leverantörer av adressdata.

Tänk så här kring formgivning av Adresserad direktreklam

Formgivningen är avgörande för att din adresserade direktreklam ska skapa intryck och ge effekt. Synlighet, korta budskap och en tydlig Call-to-Action brukar ge bra effekt. Vi bjuder på tips kring hur du ska tänka när materialet utformas. Har du själv inte möjlighet att ta fram material för tryck? Vår Byrå hjälper gärna till.

ADR - adresserad direktreklam printad hos Infoservice

Fördelarna med Adresserad direktreklam

ADR erbjuder flera fördelar jämfört med andra marknadsföringskanaler:

  • Hög öppningsfrekvens: Fysisk post har en betydligt högre öppningsfrekvens än digitala kanaler, vilket gör det mer troligt att ditt budskap blir sett.
  • Personligt och relevant: Genom att skräddarsy budskapet för varje mottagare ökar du chansen att skapa en personlig koppling och göra ett bestående intryck.
  • Mätbara resultat: Med hjälp av unika koder kan du enkelt följa upp och mäta resultatet av dina kampanjer.
  • Starkt varumärkesbyggande: ADR är ett effektivt sätt att stärka ditt varumärkes image och bygga lojalitet hos dina kunder.
  • Minnesvärd upplevelse: Genom att välja spännande format och material kan du skapa en upplevelse som mottagaren kommer att minnas.
  • Kostnadseffektivt per kontakt: ADR har en låg kontaktkostnad per mottagare jämfört med många andra marknadsföringskanaler, särskilt vid breda utskick.
  • Flexibelt räckvidd: Du kan nå väldigt brett, exempelvis alla i ett visst postnummer, eller mycket specifikt, som befintliga kunder som inte öppnar dina mejl.

Kombinera tryckt och digitalt för större effekt

Att använda adresserad direktreklam tillsammans med exempelvis mejlutskick kan ge bättre genomslag och öka responsen.

Varför välja Infoservice för dina utskick?

Hos oss får du en komplett lösning för din ADR-kampanj. Behöver du hjälp med att designa trycksaken? Vi har erfarna grafiska designers som skapar visuellt tilltalande material som speglar ditt varumärke och matchar ditt budskap. Vi kan hjälpa dig ta fram unika format och sköna former som sticker ut. Annorlunda papper eller metallicfärg skapar exklusivitet. Kuvertera ditt utskick och skicka med en liten giveaway, det höjer upplevelsen hos mottagaren. Våra projektledare kan ta hand om allt från planering, adressinköp och utskick. I våra printrar produceras materialet snabbt och med hög kvalitet. Vår expertis inom området garanterar att dina kampanjer blir både kostnadseffektiva och spännande att öppna.

Med vår tjänst Infomax kombineras e-postmarknadsföring med fysiska utskick för maximal effekt.

adresserat utskick, ADR

Kundcase: ADR till företag

FL-Net AB kontaktade oss för att få fler att ta del av deras utbildningar. Vi tittade på målgruppen och gjorde ett urval av mottagare baserat på tidigare kunder. På så sätt kunde vi identifiera och hitta liknande företag, så kallade tvillingar. De branscher som valdes var informations- och kommunikationsverksamhet, finans och försäkring, fastighet samt juridik. Till dessa skapade vi ett fysiskt, mätbart utskick som hamnade i mottagarens brevlåda.

Utskicket gick i ett första steg till företag i Kalmar och Växjö och i steg två till Malmö, Göteborg och Stockholm. Till vissa av dessa företag valde FL-Net att även skicka ett e-postmeddelande med erbjudandet om utbildning. Utfallet har varit över all förväntan, och det tog inte lång tid att fylla utbildningsplatserna. Det var lätt att följa upp och se hur de olika utbildningsplatserna bokades upp.

Därför är adresserad direktreklam en effektiv marknadsföringskanal

Adresserad direktreklam har visat sig vara en av de mest effektiva marknadsföringsmetoderna.

  1. Hög relevans: Genom att använda demografiska, geografiska och beteendemässiga data kan du skapa budskap som riktar sig direkt till mottagarens intressen och behov. En studie från DMA (Data & Marketing Association) visar att 79 % av konsumenterna tar emot direktreklam direkt när de kommer hem, och 73 % uppfattar den som mer trovärdig än digital reklam.
  2. Personalisering: Adresserad direktreklam möjliggör hög grad av personalisering, vilket ökar engagemanget. En rapport från Epsilon visar att personaliserade kampanjer kan öka svarsfrekvensen med upp till 50 %.
  3. Mätbarhet: Med unika kupongkoder, landningssidor och telefonnummer kan du enkelt spåra och utvärdera kampanjens effektivitet. Detta gör det möjligt att optimera framtida utskick och maximera avkastningen på investeringen (ROI).
  4. Bättre konvertering: Enligt USPS (United States Postal Service) har direktreklam en genomsnittlig svarsfrekvens på 4,4 %, jämfört med 0,12 % för e-postmarknadsföring.
  5. För displayannonser är klickfrekvensen ofta så låg som 0,05 och 0,1%.

Experthjälp!

Roger Hall, storkundsansvarig / Vice VD / Delägare

Roger Hall

Storkundsansvarig / vVD

+46 (0)480 – 45 87 83
Mejla mig

Anette Silver, Kundansvarig Infoservice Kalmar

Anette Silver

Sälj / Kundansvarig

+46 (0)480-45 87 76
Mejla mig

Magnus Svalbring, projektledare säljare

Magnus Svalbring

Sälj / Kundansvarig

Mobil: 076-047 06 86
Mejla mig

Lasse Johansson Säljare/Kundansvarig Infoservice

Lasse Johansson

Sälj / Kundansvarig

+46 (0)480 – 45 87 78
Mejla mig

Vill du ha mer information eller en offert?

Godkänn *