Produktmedia: En del av ditt varumärke.

Produktmedia innebär att ge en produkt ett unikt utseende genom att märka den med en logotyp, en särskild färg eller kanske en unik design. Produktmedia är ett effektivt sätt att bygga varumärkeskännedom och skapa positiva associationer till ett varumärke. Det är ett mångsidigt verktyg som kan användas för att nå ut till en bred målgrupp utan att köpa mediautrymme.

Med allt färre fysiska möten mellan köpare och säljare (oavsett om det gäller B2B eller B2C) blir proffsighet vid de möten som faktiskt sker allt viktigare. Här är produktmedia en viktig komponent.

Vad menar vi med produktmedia?

Det är viktigt att välja produktmedia som är relevanta för målgruppen och budskapet du vill förmedla. Produkterna ska vara av god kvalitet och ha en snygg och synlig logotyp eller annat varumärkeselement som är lätt att känna igen. Produktmedia kan delas ut på mässor, events eller i samband med kampanjer. De kan också användas i intern kommunikation för att stärka varumärket bland personalen.

Produktmedia kan användas i en mängd olika sammanhang, till exempel:

  • Presentreklam till kunder, partners eller anställda
  • Giveaways på event eller mässor
  • Merchandise för att marknadsföra ett varumärke, en klubb, ett band eller en produkt
  • Arbetskläder eller profilkläder för att skapa en enhetlig image
profilprodukt giveaway putsduk

Experter på produktmedia!

caroline wändesjö säljare profilreklam

Caroline Wändesjö

Säljare

+46 (0)480-45 87 80
Mejla mig

Per "PG" Gustafsson, Säljare profilreklam

Per ”PG” Gustafsson

Säljare

+46 (0)70-454 81 34
Mejla mig

Magnus Svalbring, projektledare säljare

Magnus Svalbring

Sälj / Kundansvarig

+46 (0)76-047 06 86
Mejla mig

Anette Silver, Kundansvarig Infoservice Kalmar

Anette Silver

Sälj / Kundansvarig

+46 (0)480-45 87 76
Mejla mig